وبلاگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

توسط در دسته‌بندی نشده ۱۳۹۸-۰۴-۰۱

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی سودآورترین سبک بازاریابی کسب وکارهای مدرن است که با ارائه ی طیف وسیعی از رویکردهای اینترنتی و فناوری دیجیتال، به شما کمک میکند اهداف شرکت را محقق کنید .
طبق تعریف، دیجیتال مارکتینگ مجموعه ی کلی تلاشهای بازاریابی آنلاین شما است و گرچه بازاریابی اینترنتی بخش عمده ای از این رویکرد را به خود اختصاص میدهد، ولی دامنه ی بازاریابی اینترنتی کانالهای دیگری نظیر بیلبوردهای الکترونیکی، پیامهای متنی، USSD و آگهی های دیجیتالی تلویزیونی را هم شامل میشود. همانطور که اینوستوپدیا مینویسد : دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از اینترنت، دستگاههای تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو، تبلیغات صفحه نمایش و کانالهای دیگر به منظور دستیابی و تماس با مصرف کنندگان است. دیجیتال مارکتینگ زیرمجموعه ای از بازاریابی سنتی، ولی وسیعتر از بازاریابی اینترنتی است، چراکه خدمات پیام کوتاه (SMS) ، سرویس اطلاع رسانی ساده (SNS) ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ، بیلبوردهای الکترونیک یا تعاملی و دیگر تبلیغات آنلاین (مانند تبلیغات بنری) را نیز شامل می شود. برخی از متخصصین بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ را کاملاً از بازاریابی سنتی متمایز می دانند، زیرا این رویکرد به روش های کاملاً جدیدی برای درک رفتار مشتریان نیاز دارد.

شیوه های دیجیتال مارکتینگ

مهمترین اصل بازاریابی دیجیتال:

مهمترین اصل بازاریابی دیجیتال، تعامل با مشتریان است که از درک و مدیریت روشهای زیر حاصل می شود:

  • دستگاه های دیجیتال : تعامل اغلب مشتریان با برندها از طریق وب سایت های تجاری و اپلیکیشن های موبایل و روی دستگاه هایی نظیر گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و تلویزیون و همچنین کنسول های بازی صورت می گیرد.
  • پلتفرم های دیجیتال : در سطحی دقیقتر، مشتریان به واسطه ی پلتفرم هایی نظیر فیسبوک و اینستاگرام، گوگل و یوتیوب، توییتر و لینکدین با شرکت ها ارتباط برقرار می کنند.
  • دیجیتال مدیا : شامل کانال های ارتباطی پرداختی، مالکیتی و شخصی نظیر تبلیغات، ایمیل و پیام، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی
  • داده های دیجیتال : هر شرکت، پروفایل مخاطبان و تعاملاتی که با کسب وکار دارند را آرشیو می کند. امروزه در بسیاری از کشورها، برای حفظ و نگهداری داده های مردم، قوانین شفافی وجود دارد.
  • تکنولوژی دیجیتال : کلیه ی تکنولوژی های بازاریابی یک برند که به منظور تعامل با مشتریان مورداستفاده قرار می گیرد، نظیر دستگاه های خودپرداز، کیوسک های خودکار و کمپین های ایمیلی، در این بخش قرار می گیرند.

مزیت تبلیغات دیجیتالی نسبت به تبلیغات آفلاین در آن است که ردگیری مخاطبان بسیار آسان است.

با دنبال کاردن آن ها می توان فهمید به چه سایت هایی می روند، روی چه موارد کلیک می کنند یا برای چه چیزهایی وقت می گذارند.

بدین صورت مخاطبان هدف و تهیه محتوای شخصی سازی شده بسیار راحت تر صورت می پذیرد.

دیجیتال مارکتینگ آنلاین و آفلاین

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید