وبلاگ

اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی

توسط در طراحی سایت, کسب و کار ۱۳۹۶-۱۲-۰۸

برای هر کسب و کار اینترنتی پیشی گرفتن از سایر رقبا بخش مهم و کلیدی پیشرفت کاری می باشد. تکنیک های سئو و بهینه سازی وب سایت کمک می کند تا رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بهبود یابد. قرار گرفتن نام وب سایت در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. 

کلمات کلیدی مناسب با کسب و کار امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را فراهم می آورد.

اهمیت سئو:

امروزه اکثر کاربران از طریق جستجو در فضای وب به رفع مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود می پردازند. بدیهی است که از طریق سئو می توان وب سایت خود را بیشتر در معرض دید کاربران قرارداد. 

سئو موجب صرفه جویی در زمان و پول  می شود و هزینه های تبدیل مخاطبان به مشتریان احتمالی و مشتریان احتمالی به خریدار از طریق تبلیغات را کاهش می دهد. با صرف کمتر هزینه، درآمد بیشتری را به دست خواهید آورد.

تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی:

آیا سئو همان بازاریابی اینترنتی است؟ ساده‌ترین جواب این است که سئو تنها یکی از ابزارهای موجود برای رشد و رونق در بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار آنلاین است. ابزارهای دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا نیز به اندازه تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی در موفقیت یک کمپین بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار هستند.وقتی که شما یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید در حقیقت در حال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید! باید با هزاران رقیب همانند خود به رقابت بپردازید و سئو تنها یکی از ابزارهای موجود برای کسب رتبه بهتر در این رقابت است. این فقط بخشی از  کسب و کارتان است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند بخش دیگر رضایت کاربران هنگام بازدید از وب سایت است.

سئو در کسب و کار

تکنیک های سئو در موفقیت کسب و کار

هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است که با استفاده از کلمات کلیدی (Keywords) می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم.

عنوان صفحه (Title Tags) در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و همچنین تب مرورگرتان قابل مشاهده است. این یکی از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به شمار می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد.

بیشتر صفحات وب به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند. تگ <h1> می‌تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.

قسمتی از متن است که در صفحه نتایج جستجو، در زیر عنوان اصلی قرار می گیرد. توضیحات متا باید بتواند به کنجکاوی بازدیدکننده ها تا حدودی پاسخ دهد. در صورتی که چکیده ای کوتاه از محتوا باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. به کار بردن کلمات کلیدی در توضیحات متا نیز یکی دیگر از اصول و تکنیک های سئو می باشد.

دامنه سایت یا URL ها باید همراه با کلمات کلیدی و کوتاه باشند. در این صورت است که می توان انتظار داشت موتورهای جستجو سایت ما را در مدت زمان کوتاهی پیدا کرد و آن را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

لینک دادن به وب سایت هایی که دارای رتبه بالایی در موتورهای جستجو هستند، می تواند به سئوی سایت شما کمک کند. در این صورت باید لینک این سایت ها را بر روی کلمات کلیدی قرار داد. البته وب سایت هایی که انتخاب می شوند، باید با موضوع کلمات کلیدی هماهنگ باشند.

منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد. 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید