پردازش تماس در روتر های سیسکو

2020-08-12

درخدمت شما عزیزان هستیم با آموزش مقاله پردازش تماس در روتر سیسکو همراه ما باشید. 

اصول پردازش تماس در روتر

یکی از نکاتی که در زمان نوشتن Dial Peer ها باید توجه نماییم نحوه پردازش تماس در روتر می باشد. که به دو صورت کلی انجام می شود. 

  1. در صورتی که یک تماس با چند DialPeer متفاوت Mach شود. DialPeer انتخاب می شود که الگوی مشخص تری دارد. 
  2. زمانی که روتر سیسکو، تماس دریافتی را با یکی از dial Peer های نوشته شده Mach کند، تماس را به سمت مقصد هدایت می کند و DialPeer بعدی را مشخص نمی کند. این کار سبب می شود تا هیچ گونه تداخلی در Dial Peer ها صورت نگیرد.

مثال 

پردازش تماس در روتر های سیسکو

زمانی که یکی از داخلی ها شماره ۱۱۳۱۱۱۱ تماس به کدام سمت هدایت می شود؟

همان طور که گفتیم تماس به سمت dial Peer هدایت می شود که الگوی مشخص تری داشته باشد. در این جا dialPeer شماره ۲ دارای الگوی مشخص تری است و تعداد بیشتری شماره، با آن Mach می شود.

نکته: در صورتی که تعداد DialPeer های شما زیاد است و مشخص شدن اینکه که کدام dialPeer با شماره ی شما mach شده، سخت است می توانید از کامند زیر استفاده نمایید. در قسمت Number دوم شماره تلفن را وارد می نماییم. 

Router # show dialplan number [Number]

 

نکته: برای مثال در برخی اوقات جلوگیری از همپوشانی DialPeer ها غیر ممکن است به همین دلیل لازم است از حرف T در آن استفاده نمایید. 

به مثال زیر توجه نمایید. 

پردازش تماس در روتر های سیسکو

تماس با شماره ی ۵۵۵۱ به طور کامل mach است و یک Dial Peer دیگر… Destination Pattern 5551 نیز Mach شده است. در این جا لازم است. در Dial Peer شماره ۲ حرف T سبب می شود کاربر عدد بین ۰ تا ۳۲ را شماره گیری نمایید. در نتیجه کسی که شمار ۵۵۵۱ را می گیرد باید کلید # را فشار دهد یا ۱۰ ثانیه صبر نمایید. interdigit timeout تمام شود.

در صورت هرگونه مشاوره فنی در خصوص کانفیگ و راه اندازی اولیه تجهیزات میکروتیک و سیسکو می توانید با کارشناسان ما در واحد پاسخگویی در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید