در جلسه قبل با راهکار های ویپ سیسکو تا حدودی آشنا شدید در این جلسه به ادامه ی مبحث آموزشی می پردازیم؛ یکی دیگر از راهکارهای ویپ سیسکو جهت راه اندازی پست صوتی و تلفن های گویا Cisco Unity Connection یا همان CUC است.
جهت راه اندازی CUC نیاز به 8 گیگ حافظه رم و 120 گیگ هارد می باشد.
ویژگی های CUC
- ایجاد تا 20000 صندوق صوتی دریافتی پیام به ازای هر سرور
- داشتن ساختار اپلیکیشنی مانند سایر CUCM
- قابلیت فعال سازی سرور پشتیبان
- دسترسی به صندوق صوتی از هر مکان
- قابلیت تلفن گویا
Cisco unified CM IM and presence یا همان IM & P یکی از راهکار های دیگر ویپ سیسکو می باشد. توسط این راهکار قابلیت ارسال پیامک بین افراد در شرکت قابل انجام است.
Cisco Jabber
اغلب سرویس های درون شبکه ای را به صورت نرم افزاری در اختیار کاربران قرار می دهد. امکانی از قبیل تلفن نرم افزاری، ایجاد اتاق گفت و گو، تماس های صوتی و تصویری و دفترچه تلفن و … را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.
Media sense
برای ضبط مکالمات تلفنی با زیر ساخت سیسکو، لازم است از نرم افزار استفاده شود که یکی از این نرم افزار ها Media sense می باشد.
Webex
نرم افزار دیگری که می توان توسط آن یک کلاس مجازی طراحی و مدیریت نمود Webex است.
UUCX
یکی دیگر از راهکار های ویپ سیسکو است و از آن در اسکریپت نوشتن صف های طولانی، مدیریت تماس ها و… استفاده نمود.
یکی دیگر از راه کارهای ویپ سیسکو به نام Telepresence management suite قابلیت برقرار کنفرانس تصویری به صورت آنلاین را فراهم می نماید.
یکی از راهکارهای ویپ سیسکو در خصوص تماس با کاربران خارج از شبکه استفاده از VCS Expressway به صورت تماس تصویری می باشد.
پشتیبانی
در صورت هر گونه مشاوره فنی در خصوص کانفیگ و راه اندازی اولیه تجهیزات میکروتیک و سیسکو می توانید با کارشناسان ما در واحد پاسخگویی در ارتباط باشید.