در جلسه ی گذشته در خصوص ایجاد داخلی در ایزابل مباحثی را ارائه نمودیم در این قسمت قصد داریم به ضبط مکالمات داخلی در ایزابل بپردازیم؛ همراه ما باشید.
چگونه مکالمات یک داخلی را در ایزابل ذخیره نماییم ؟
نحوه ی ضبط مکالمات
برای ضبط مکالمات یک داخلی خاص باید در قسمت تنظیمات گزینه ی ضبط مکالمات را برای آن داخلی، فعال نماییم. در ایزابل به صورت پیش فرض گزینه ی ضبط مکالمات غیر فعال است.
جهت ضبط مکالمه باید در داخلی مدنظر قرار گرفته سپس گزینه ی Recording Options مراجعه نموده و تنظیمات داخلی را از حالت Dont Care به On Depending Recording تغییر وضعیت دهید سپس هر زمان که نیاز به ضبط مکالمه داخلی داشتید *۱را شمارگیری نمود و مکالمه را ضبط نمایید.
جهت ضبط مکالمه داخلی سه گزینه پیش رو است .
با انتخاب گزینه Always تمام مکالمات داخلی ضبط می شود. در حالت Dont Care مکالمات به صورت پیش فرض ضبط نمی شود تنها زمانی مکالمه ضبط می شود که *۱ شمارگیری شده باشد.با انتخاب دکمه never مکالمه کلا ضبط نخواهد شد.
جهت مشاهده ی مکالمات ضبط شده می توانید به منوی PBX مراجعه نموده گزینه ی Call Recording را انتخاب نموده و با دکمه show filter مکالمات را مشاهده نمایید.
لازم است یاد آوری کنم تمامی مکالمات در مسیر /var/spool/asterisk/monitor ذخیره می شود.
لازم است یاد آوری کنم تمامی مکالمات در مسیر /var/spool/asterisk/monitor ذخیره می شود.
گروه تجاری آیفوم با دقت و حساسیت ویژه ای که در انتخاب محصولات تاکنون داشته، همواره سعی
می نماید که خوشنامترین محصولات جهانی را تهیه و مطابق با سلایق و نیاز مصرف کنندگان عرضه نماید، توجه و احترام به حقوق مصرف کننده، ارائه خدمات با بالاترین کیفیت، پاسخگویی سریع و اهمیت به رشد اقتصادی در کشور، فرهنگ سازی و تربیت نیروهای متخصص از جمله خدمات ارائه شده توسط این گروه می باشد.
مشهد | بلوار شهید صادقی | بین صادقی 17 و 19 | مجتمع تابان | طبقه دوم | واحد شش