در این مقاله از سری مقالات آموزشی ویپ سیسکو در خدمت شما عزیزان هستیم با مبحث ایجاد دفترچه تلفن در CME همراه ما باشید.
ایجاد دفترچه تلفن در محیط CME
یکی از کار هایی که باید برای ساخت دفترچه تلفن انجام شود تعیین نام برای ephone-dnها می باشد.
توسط ephone-dnها می توان نام را کار شماره داخلی نمایش داد از این رو جهت ایجاد دفترچه تلفن می توان از پارامتر ephone-dn جهت نمایش نام و شماره استفاده نمود.
router (config) # ephone-dn 10
router (config-ephone-dn) # name <NAME USER
بعد از تنظیمات فوق زمانی که کاربران با یکدیگر تماس می گیرند نام کاربر روی تلفن مقصد نمایان می شود.
در اغلب تلفن های سیسکو می توان توسط دکمه دایرکتوری به دفترچه تلفن دسترسی پیدا نمود. اما در صورتی که این دکمه روی تلفن شما نبود می توانید دفترچه تلفن را از طریق منوی دفترچه تلفن خود نمایان سازید.
بعد ورود به دفترچه تلفن در تلفن خود می توانید کاربران را جستجو نمایید.
در صورتی که لازم است اسامی کاربران با نام خانوادگی مشاهده شود می توانید توسط کامند زیر این مرتب سازی را انیجام دهید.
لازم به ذکر است که یاد اور شوم به صورت پیش فرض اسامی کاربران با نام کوچک نمایان می شود.
Router (config-telephony) # directory last-name-first
با کامند directory entry می توانید نام و شماره ها را به دفترچه تلفن خود اضافه نمایید.
CME_Voice (config-telephony) # directory ?
Entry Define new directory entry
First-name-first first name is first in ephone-dn name field
last-name-first last name is first in ephone-dn name field
CME_Voice (config-telephony) # directory last-name-first
CME_Voice (config-telephony) # directory entry ?
<1-100> Directory entry tag
Clear clear all directory entries
CME_Voice (config-telephony) # directory entry 1 ?
WORD A sequence of digits representing dir . number
CME_Voice (config-telephony) # directory entry 1 1599 ?
Name Define directory name
CME_Voice (config-telephony) # directory entry 1 1599 name ?
LINE A string –representing directory name (max length : 24 chars )
CME_Voice (config-telephony) # directory entry 1 1599 name Corporate Fax
لازم به ذکر است که یادآور شوم حداکثر 100 مورد را می توان در این لیست به صورت دستی اضافه نمایید.
در صورت هرگونه مشاوره فنی در خصوص کانفیگ و راه اندازی اولیه تجهیزات میکروتیک و سیسکو می توانید با کارشناسان ما در واحد پاسخگویی در ارتباط باشید.
در این بخش مبحث ایجاد دفترچه تلفن در CME به پایان رسید و با ادامه ی مقالات سیسکو در جلسات آینده همراه شما عزیزان هستیم.